Kursy z zarządzania:

Wszystkie szkolenia realizowane są w formie warsztatowej i zakładają aktywny udział uczestników. Treści przekazywane są przy użyciu nowoczesnych i zróżnicowanych środków dydaktycznych. Szkolenia indywidualne odbywają się na terenie Zakładu Zamawiającego, a optymalna liczba uczestników to 5 do 15 kursantów.

Nasze szkolenia prowadzą doświadczeni trenerzy, wykładowcy z długoletnim stażem.

Każde szkolenie przewidziane jest dla Grupy 15 osób lub 20 osób, 2-3 dni szkoleniowe po 8h wykładowych.

Proponujemy przykładowe tematy szkoleń.
Poniżej tematy z zakresami opracowane dla naszego biura przez dr inż. Magdalenę Cyganek, która prowadziła już serię szkoleń dla wielu naszych Klientów.
Patrz przykładowe szkolenie w naszej historii.
http://www.dcosbim.pl/zarz.html

1. SKUTECZNE NEGOCJACJE
2. PROFESJONALNA OBSŁUGA KLIENTA
3. PREZENTACJA BEZ STRESU – WARSZTATY
4. ROZWÓJ OSOBISTY – WARSZTATY
5. BIZNESPLAN PRZEDSIĘBIORSTWA
6. ANALIZA POTENCJAŁU PRZEDSIĘBIORSTWA
7. ANALIZA OTOCZENIA PRZEDSIĘBIORSTWA
8. „MAKE OR BUY” CZYLI JAK OBNIŻYĆ KOSZTY STOSUJĄC OUTSOURCING
9. SZKOLENIE Z NEGOCJACJI I WYWIERANIA WPŁYWU PRZEZ TELEFON

 

SKUTECZNE NEGOCJACJE

  1. WPROWADZENIE
    • Przygotowanie do negocjacji
    • Analiza interesów
    • Hierarchia interesów
    • Informacje o drugiej stronie negocjacji
    • Analiza interesów partnera negocjacyjnego
  2. PROCES NEGOCJACJI
    • BATNA - Best Alternative to a Negotiated Agrement
    • Kwestie do negocjacji
    • Formułowanie oferty wstępnej
  3. BUDOWANIE PRZEWAGI NEGOCJACYJNEJ
    • Postawy negocjatorów
    • Taktyki negocjacyjne
    • Metody manipulacji w negocjacjach
    • Metody argumentacji cenowej w negocjacjach
  4. PODSUMOWANIE
    • Negocjacje międzynarodowe
    • Żelazne reguły negocjacji
    • Najpoważniejsze błędy w procesie negocjacji

ĆWICZENIA WARSZTATOWE (wplecione w tematykę szkolenia)

  • Atuty w kontaktach interpersonalnych
  • Test stylu negocjacji
  • "Dylemat więźnia"
  • Gra w czerwono-niebieskie
  • Symulacja procesu negocjacji
  • Aktywne słuchanie
  • Profil osobowości
  • i inne

Możliwe indywidualne dostosowanie szkolenia do potrzeb zamawiającego (np. dla potrzeb działu zakupów Negocjacje w procesie zakupów).

góraˆ

PROFESJONALNA OBSŁUGA KLIENTA

„Jest tylko jeden szef – klient. Może on pozbawić pracy każdą osobę w firmie. Wystarczy, że wyda swoje pieniądze gdzie indziej.”
Sam Walton

  1. WPROWADZENIE
    • Znaczenie klienta dla firmy
    • Jakość obsługi klienta
    • Identyfikacja klienta
  2. BŁĘDNE ZACHOWANIA W OBSŁUDZE KLIENTA
    • Na co skarży się klient?
    • “Drażniące sygnały”
  3. JAK SPRAWIĆ ŻEBY KLIENT BYŁ ZADOWOLONY?
    • Naprawianie popełnionych błędów
    • Budowanie niewerbalnej relacji z klientem – rapport
    • Budowanie pożądanych stanów
  4. OBSŁUGA „KŁOPOTLIWEGO” KLIENTA
    • Technika Larsona
  5. PODSUMOWANIE
    • Mity dotyczące obsługi klienta
    • 10 przykazań jak traktować klienta żeby do nas wrócił

ĆWICZENIA WARSZTATOWE (wplecione w tematykę szkolenia)

  • Identyfikacja moich zasobów
  • Drażniące sygnały
  • Aktywne słuchanie
  • Raport
  • Submodalności VAKOG
  • Symulacja procesu obsługi „kłopotliwego” klienta
  • Budowanie stanów
  • i inne

Możliwe indywidualne dostosowanie szkolenia do potrzeb zamawiającego ( np. Obsługa trudnego klienta).

góraˆ

PREZENTACJA BEZ STRESU – WARSZTATY

„Jestem najbardziej spontanicznym mówcą na świecie, gdyż każde słowo, każdy gest i każda riposta są wcześniej dokładnie przećwiczone.”
George Bernard Shaw

  1. WPROWADZENIE
    • Komunikacja interpersonalna
    • Zasady profesjonalnego prezentowania
  2. PRZYGOTOWANIE PREZENTACJI
    • Struktura prezentacji
    • Emisja głosu
    • Wykorzystanie pomocy audiowizualnych
  3. KOMUNIKACJA NIEWERBALNA
    • Kontakt wzrokowy
    • Mowa ciała
  4. POKONYWANIE TRUDNOŚCI
    • Pytania i uwagi słuchaczy
    • Opanowanie własnych emocji
    • Budowanie stanu profesjonalnego mówcy

ĆWICZENIA WARSZTATOWE (wplecione w tematykę szkolenia)

  • Identyfikacja moich zasobów jako mówcy
  • Jak zabrać głos w grupie?
  • Submodalności VAKOG
  • Emisja głosu
  • Komunikacja niewerbalna
  • Budowanie stanów
  • Technika Sanktuarium
  • i inne

Możliwe indywidualne dostosowanie szkolenia do potrzeb zamawiającego ( np. Prezentacja produktu, Autoprezentacja).

góraˆ

ROZWÓJ OSOBISTY – WARSZTATY

Szkolenie nakierowane na indywidualny rozwój pracowników, pozwalające znacznie polepszyć jakość podejmowanych działań. Formułowanie wizji tego co chcesz osiągnąć w różnych obszarach życia, budowanie wspierających przekonań i intensywna praca nad sobą skutecznymi technikami NLP. Po tym szkoleniu będziesz lepszym, szczęśliwszym człowiekiem, a tym samym efektywniejszym pracownikiem!

  1. WPROWADZENIE
    • Jak osiągnąć to na czym Ci zależy?
  2. BUDOWANIE MAPY WIZYJNEJ
    • Identyfikacja najważniejszych obszarów życia
    • Elementy, które chcesz osiągnąć
    • Działania, do wykonania
    • Integracja części
  3. PRACA Z PRZEKONANIAMI
    • Identyfikacja wspierających przekonań
    • Identyfikacja ograniczających przekonań
    • Submodalności VAKOG
    • Afirmacje multisensoryczne
  4. WSPIERAJĄCE STANY
    • Wybór wspierających stanów
    • Budowanie wspierających stanów
  5. PODSUMOWANIE
    • Praca z Mapą Wizyjną
    • Personalna edycja

ĆWICZENIA WARSZTATOWE (wplecione w tematykę szkolenia)

  • Identyfikacja najistotniejszych obszarów życia
  • Budowanie Mapy Wizyjnej
  • Tworzenie wspierających przekonań
  • Aktywowanie pożądanych stanów
  • Multisensoryczne afirmacje
  • Personalna Edycja
  • i inne

góraˆ

BIZNESPLAN PRZEDSIĘBIORSTWA

Praktyczne szkolenie pokazujące krok po kroku jak zbudować biznes plan przedsiębiorstwa. Każdy z uczestników szkolenia nauczy się samodzielnie opracowywać każdy z elementów biznes planu w pięciu obszarach.
Proponowana struktura biznes planu uwzględnia potrzeby aplikacji o środki finansowe, ze źródeł takich jak dofinansowania unijne oraz kredyty bankowe.

  1. Planowanie w przedsiębiorstwie
  2. Cechy i funkcje dobrego biznes planu
  3. Struktura biznes planu
    1. Część wyjściowa
      • Streszczenie
      • Charakterystyka firmy
      • Strategia bazowa
    2. Część rynkowa
      • Produkt
      • Rynek i marketing
    3. Część uwzględniająca zasoby
      • Proces produkcji i logistyka
      • Rozwój, inwestycje i kapitały
    4. Część ekonomiczno-finansowa
      • Projekcje ekonomiczno-finansowe
    5. Część końcowa
      • Analiza SWOT
      • Harmonogram realizacji i system monitoringu

góraˆ

ANALIZA POTENCJAŁU PRZEDSIĘBIORSTWA

Praktyczne szkolenie pokazujące krok po kroku jak zbadać potencjał Twojego przedsiębiorstwa za pomocą sprawdzonych metod zarządzania. Praca w małych grupach polegająca na poznaniu mechanizmu działania każdej z metod, a następnie zastosowaniu jaj dla konkretnej firmy.

  • Identyfikacja zasobów przedsiębiorstwa
  • Bilans strategiczny przedsiębiorstwa
  • Analiza kluczowych czynników sukcesu (KCS)
  • Zasada Pareto
  • Cykl życia produktu
  • Cykl życia technologii
  • Macierz BCG (Boston Consulting Group)

góraˆ

ANALIZA OTOCZENIA PRZEDSIĘBIORSTWA

Praktyczne szkolenie pokazujące krok po kroku jak zbadać bliższe oraz dalsze otoczenie, w którym funkcjonuje Twoje przedsiębiorstwo, za pomocą sprawdzonych metod zarządzania. Praca w małych grupach polegająca na poznaniu mechanizmu działania każdej z metod, a następnie zastosowaniu jej dla konkretnej firmy.

  1. Identyfikacja mikrootoczenia przedsiębiorstwa
    • Określenie elementów mikrootoczenia
    • Analiza 5 sił M.E. Portera
  2. Identyfikacja makrootoczenia przedsiębiorstwa
    • Określenie elementów makrootoczenia
    • Analiza SWOT
    • Punktowa analiza TOWS/SWOT
    • Typy strategii odpowiadające czterem sytuacjom strategicznym

góraˆ

„MAKE OR BUY” CZYLI JAK OBNIŻYĆ KOSZTY STOSUJĄC OUTSOURCING

Szkolenie z zakresu nowoczesnych metod zarządzania szczegółowo pokazujące jak odpowiedzieć na pytanie „make or buy” – wykonać w naszej firmie, czy kupić od kontrahenta? Właściwa odpowiedź na to pytanie oraz wyodrębnienie obszarów, w których warto zastosować outsourcing daje wymierne korzyści, nie tylko finansowe.

  • Zasada działania outsourcingu
  • Obszary podlegające outsourcingowi
  • Rodzaje outsourcingu
  • Strategia wdrażania outsourcingu
  • Prawne aspekty outsourcingu

góraˆ

SZKOLENIE Z NEGOCJACJI I WYWIERANIA WPŁYWU PRZEZ TELEFON

  1. Kluczowe zasady skutecznych negocjacji w biznesie- przegląd technik negocjacji:
    • twarde negocjacje w miękkim stylu- czy to możliwe?
    • planowanie i wybór strategii negocjacyjnej- jak osiągać to, co chcesz?
    • budowanie skutecznej argumentacji i prezentacja własnego stanowiska
    • czynienie ustępstw i dobijanie targu
    • dobre praktyki negocjacji, czyli ucz się na błędach innych
    • przyciski motywacyjne i doprowadzanie klienta do "tak"
  2. Techniki negocjacji przez telefon -co decyduje o sukcesie?
    • specyfika negocjacji przez telefon- 10 kluczowych zasad
    • cykl telefonicznych rozmów negocjacyjnych - studium przypadków
    • jak angażować rozmówcę i wykorzystać jego emocje?
    • budowanie przewagi w rozmowach dzięki technikom wywierania wpływu
    • gry kupieckie- jak skutecznie zbijać cenę?
    • gry handlowe- jak zawierać korzystne transakcje?
  3. Trudne sytuacje w telefonicznych negocjacjach:
    • asertywność w negocjacjach: jak powiedzieć nie, aby nie stracić Partnera?
    • rola konfliktów i trudnych rozmów w negocjacjach
    • emocje w negocjacjach - jak sobie z nimi radzić?
    • techniki nacisku w negocjacjach: presja czasu i inne skuteczne metody
    • manipulacje w negocjacjach- jak się przed nimi bronić?
  4. Trening telefonicznych negocjacji:
    • trening rozmów uczestników szkolenia
    • analiza rozmów i wypracowywanie najskuteczniejszych praktyk
    • podsumowanie szkolenia i najważniejsze wnioski, dotyczące telefonicznych negocjacji

góraˆ